Bra och dåligt på Malta
(Läst 2 111 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Frugan och jag kom för några dagar sedan hem från en vecka på Malta, där vi inte varit på 10 år. En förkylning och en storm en natt gjorde att det blev lite färre dyk än beräknat, men det var fint ändå. Så länge man inte väntar sig Röda Havet har Malta mycket att erbjuda, även om fiskbeståndet kändes klart bättre vid Korsika i fjol.
Vi dök med DIVE DEEP BLUE i Bugibba. Andra här på dykarna.nu har rekommenderat dykcentret och jag kan bara instämma. Duktiga, erfarna, trevliga och lyhörda för gästerna krav. Skulle gärna dyka med dem igen.
Enda riktiga minuset på resan var att vi blev av med (en alltför stor) reskassa i kontanter, som förvarades i en "safety" deposit box precis bredvid receptionen på CLOVER Holiday Complex. Låsen var i dåligt skick, personalen förklarade att man inte hade tid att stänga säkerhetsdörren till boxarna och någon CCTV fanns inte. Polisen kom och konstaterade att boxen kunde öppnas med en pennkniv. Hotellchefens reaktion var extremt obehaglig. Inte bara antydde han att vi hittat på alltihop, han hotade också att anmäla poliserna (två stycken) till deras överordnade för att de vågade ifrågasätta säkerheten på hotellet. Som en sista förödmjukelse tvingade han oss att betala avgiften på 18 euro för att vi fått förmånen att utnyttja hans säkerhetsskåp. Inte ett ord av förståelse eller beklagan. Ytterst olustigt.
OK, jag kan förstå att ur hans synvinkel finns inga bevis för att vi alls haft något i skåpet, men det ursäktar inte hans sätt att hantera situationen. Jag vet ju att pengarna försvann, med 100 procents säkerhet. Antingen petade någon upp skåpet, eller så fanns det en andra nyckel någonstans. Eftersom boxarna finns precis bredvid receptionen faller onekligen en skugga över hotellet. Jag har nu i efterhand hört att även andra gäster har haft klagomål på stället.
Nå, sånt är livet. Maltesarna i övrigt är trevliga, avslappnade och lätta att ha att göra med. Jag åker gärna tillbaka, men aldrig, aldrig till CLOVER.
Bra och dåligt på Malta | Michael Bernander | 2012-09-23 12:53 |
Sv: Bra och dåligt på Malta | Ulf Meyer | 2012-09-23 13:09 |
Sv: Sv: Bra och dåligt på Malta | Michael Bernander | 2012-09-23 20:00 |
Bra tips! Mer sådant. | Kjell Nylund | 2012-09-23 14:01 |
Sv: Bra tips! Mer sådant. | Michael Bernander | 2012-09-23 20:07 |
Sv: Bra och dåligt på Malta | Mia Spångberg Erixon | 2012-09-23 21:52 |
Sv: Bra och dåligt på Malta | Anne-Marie Seidegård | 2012-09-24 10:07 |
Sv: Bra och dåligt på Malta | Anki Bertilsson | 2012-09-25 19:39 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: